Τα αυτοκόλλητα αποτελούν ένα από τα πιο διαδεδομένα και πολύπλευρα τεχνάσματα διαφήμισης. Κύριος στόχος των αυτοκόλλητων είναι να τραβήξουν την προσοχή του πελάτη κάτι το οποίο γίνεται με έντονα χρώματα και ευκρινείς εικόνες. Οι χρήσεις των αυτοκόλλητων είναι πολλές και καλύπτουν αρκετές ανάγκες των επιχειρήσεων.
Υπάρχουν αρκετές κατηγοριοποιήσεις αυτοκόλλητων ανάλογα με τον σκοπό χρήσης τους. Παρακάτω αναφέρονται ενδεικτικά ορισμένες χρήσεις αυτοκόλλητων:
- Προώθηση και διαφήμιση προϊόντων (π.χ. ετικέτες καταναλωτικών προϊόντων, αυτοκόλλητα μηχανημάτων)
- Παροχή πληροφοριών για τις προσφόρες καταστημάτων συνήθως ως αυτοκόλλητα βιτρίνας (π.χ. 10 ήμερο προσφορών, εκπτώσεις, κτλ) είτε στο δάπεδο οδηγώντας τον καταναλωτή στο κατάστημα στόχο.
- Ως καλυπτικό-διακοσμητικό μέσο συγκεκριμένων επιφανειών (π.χ. η εξωτερική κάλυψη αυτοκίνητων, λεωφορείων και βιτρινών με ψηφιακά αυτοκόλλητα. Σκοπός αυτής της χρήσης των αυτοκόλλητων είναι να αποκρύψουν ατέλειες ή να προσδώσουν την αίσθηση ιδιωτικότητας στο χώρο κυρίως σε χώρους με μεγάλες βιτρίνες)
- Ακόμη τα αυτοκόλλητα χρησιμοποιούνται με στόχο την παροχή σημαντικών πληροφοριών και επισημάνσεων ή για να επιστήσουν την προσοχή.
Ως προς τον τρόπο εφαρμογής τους διακρίνονται σε:
- Αυτοκόλλητα εξωτερικής επικόλλησης (διαβάζονται από την πλευρά επικόλλησης)
- Αυτοκόλλητα εσωτερικής επικόλλησης (επικολλούνται από την εσωτερική πλευρά διάφανης επιφάνειας και διαβάζονται από την άλλη πλευρά)
- <Αυτοκόλλητα διπλής όψης (επικολλούνται από την εσωτερική πλευρά διάφανης επιφάνειας και διαβάζονται και από τις δυο πλευρές)
Τα αυτοκόλλητα διαφοροποιούνται ακόμη και από το υλικό από το οποίο αποτελούνται:
- PVC (polyvinyl chloride) το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο πλαστικό πολυμερές με τεράστια ποικιλία χρωμάτων και υφών (texture)
- Αλουμινίου
- Αντανακλαστικά
- Υφασμάτινα
- Χάρτινα
- Αντηλιακά